Maradékfelhasználás 2.

A japán hamburg(er)  ハンバーグ

A másik étel már a gőzölt batyuk maradékából készült! Az egyszerű hamburgerhúsról van itt szó, melyet Japánban magában is fogyasztanak, leginkább sült krumplival, vagy rizzsel.



Recept

Hozzávalók:
  • kb. 25 dkg darálthúsból (szójaszósz és szezámolaj a húspáchoz) massza (nálam a gőzölt batyuk maradéka)
  • kevés liszt vagy keméynítő (ha túl folyós a massza)
  • burgonya (én hosszúkásra vágtam fel és kisütöttem)
  • fűszerek a burgonyához: piros paprika, só, bors, koriander, római kömény

Elkészítés

A különféle darálthúsos masszából kis kerek húspogácsákat formázunk és kevés felhevített olajon szép barnára sütjük mindkét oldalukat (a felesleges olajat papírtörlővel itassuk le). A kisült krumplit egy tálban összekeverjük a fűszerekkel, és kész is vagyunk!

A hamburgerhúsokhoz elkészíthetjük a szószt, amit Japánban esznek hozzá (ez alapvetően ketchup [3 ek], worchester szósz [3 ek], cukor [1 ek], mirin [1 tk], szójaszósz [1-2 tk] és egy kis gyömbér [1 csapott tk]), de én most csak egyszerűen ketchuppal ettem (nem volt itthon worchester szósz...).  :)

Megjegyzések