Hideg csirkés tésztasaláta

Imádom a majonézes alapú salátákat, egyszerűen bármikor, bármilyen mennyiségben képes vagyok ilyeneket enni! A kedvencem a burgonyasaláta, de ma egy tésztasalátát mutatok be, amelyhez bár megfőzzük a tésztát, mégis hidegen a legjobb fogyasztani.

A recept saját, csak benéztem a hűtőbe, a kamrába és megnéztem mit lehet kihozni az alapanyagokból. A friss bazsalikomot ezúton is köszönöm Nővérkémnek, nagyon jól jött a salátához! :)





Recept

Hozzávalók

  • 2 nagyobb csirke felső comb
  • 1-2 sárgarépa
  • fél zacskó tészta (én fusilli-t használtam, de bármilyen lehet)
  • 2 ek tejföl
  • 1 ek joghurt
  • 2 ek majonéz (ezt ki is lehet kavarni)
  • 2 ek szójaszósz
  • 1 ek méz
  • 1 tk citromlé
  • 1 marék frissen aprított bazsalikom
  • 1-2 ek olaj
  • só, bors



Elkészítés

Tegyük fel főni a vizet a tésztának, és amíg felforr mossuk és tisztítsuk meg a csirkecombokat, majd vágjuk falatnyi darabokra. Az olajon pirítsuk meg, sózzuk, borsozzuk. Én mindenhez rengeteg borsot használok, mert egyszerűen isteni ízt ad az ételeknek! Amíg a csirke sül, a tésztát pedig főzzük állítsuk össze a tartár-szerű öntetet.
Egy közepes tálban keverjük össze a tejfölt, a joghurtot, a majonézt, a citromlevet, a mézet és a szójaszószt. Adjuk hozzá a frissen aprított bazsalikomot, majd ha kihűtöttük a tésztát és a csirke is kihűlt azokat is belekeverhetjük. Én szinte mindig házilag készítem el a majonézt, de ez esetben az éhség erősebb volt és eltekintettem ettől, bolti majonézt használtam. Végül reszeljük bele a répát, jól keverjük el, és már kész is van! :)

Aki szereti a hagymát a salátákba, azt is nyugodtan lehet beletenni, akár a csirkével megpirítva, vagy snidlinget beleaprítva, nagyon jól illik hozzá. Ezen kívül lehet még egyéb zöldségekkel gazdagítani, például kígyóuborkával vagy egy kevés apróra vágott paprikával.


Megjegyzések