Curry nokorimono 1. - Curry udon leves

Még úgy is, hogy több ember evett a curry-ből elég sok kimaradt amikor eljutottam arra a pontra, hogy már nem szeretnék többet enni belőle. De ételt ugye bár nem dobunk ki! Nézzük meg hát, hogyan lehet hasznosítani a megmaradt curry-t! Egy nagyon finom felhasználási módja a megmaradt curry-nek a meleg currys udon tészta leves. Ami a legjobb ebben a receptben, hogy végtelenül könnyű és egyszerű. Szerencsére az ázsiai boltokban egész olcsón lehet nem-szárított udon tésztához hozzájutni, ezért nekem például mindig van otthon egy-két adag.


Recept

Hozzávalók
  • maradék curry
  • 8 dl víz
  • 1 tk dashi levesalappor
  • 2 ek szójaszósz
  • 1 tk keményítő (vízben feloldva)
  • 1 szál újhagyma
  • esetleg egy pici cukor
Elkészítés
Fogjuk a maradék curryt és körülbelül 3-4 nagykanállal át teszünk belőle egy kisebb lábasba. Hozzáöntjük a szójaszószt, a vizet és a levesport, majd az egészet felforraljuk. Tehetünk bele egy kis húst is, vagy tofut ha ahhoz van kedvünk, igazából ez is egy olyan leves, ami magában is nagyon tartalmas a tészta miatt, de bármivel megpakolhatjuk! Ha felforrt akkor beleöntjük a keményítős vizet, nem kell sok keményítő, sőt én most teljesen el is hagytam, mert elég sűrű maradt a curry-től (mert ugye az én currym harmadnapra már egy főzeléknek is túl sűrű volt...). Eközben kis vízben vagy vízforralóval forralt vízben főzzük meg a tésztát. Tegyük a tésztát egy jó mély tálba, és merjünk rá a forró levesből. Megszórhatjuk a tetejét finomra vágott újhagymával is.
Jó étvágyat! :)

Megjegyzések