Két variáció sómenre

Mivel szinte az egész hétvégét a konyhában töltöttem, elég esélyes volt, hogy valami japánt is főzök, lévén úgysem tudom megállni... Nemrégiben a szaku.hu nevű japán kulturális és nyelvi oldalon megjelent egy interjú velem, itt lehet elolvasni, és felhívták a figyelmemet arra is, hogy a honlapon nem utolsó sorban rengeteg ázsiai recept is van magyar nyelven. Kicsit böngészgettem a receptek között és találtam két variációt is a hideg sómen tésztára 素麺, ezeket olvashatjátok a mostani posztban!



Receptek

Sómen tészta kesudióval (link)

Hozzávalók
  • 2 adag sómen tészta
  • 3 ek szójaszósz
  • 3 ek szezámolaj
  • 1 ek rizsecet
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 tk chiliszósz
  • 1 zacskó kesudió aprítva
  • korianderzöld

Elkészítés

A sómen tésztát 3 percig főzzük lobogó vízben, majd hűtsük ki. A szószhoz keverjük össze egy tálban a szójaszószt, a szezámolajat, a rizsecetet, a fokhagymát (én most csak port használtam, abból fél tk is elég, plusz ha valaki nem szereti annyira fokhagymásan akkor inkább csak egy gerezdet reszeljen le) és a chiliszószt. Tálaláskor szedjünk egy adag sómen tésztát egy mélyebb tálkába, öntsük rá a szósz felét, majd szórjuk meg kesudióval és aprított friss korianderrel.

Megjegyzés: nem kaptam szép korianderzöldet, ezért helyette egy csipetnyi őrölt koriandert tettem a szószba, a tetejére pedig újhagyma zöldjét vágtam, és így is nagyon finom volt!







Hiyashi sómen zöldségekkel és sonkával (link)

Hozzávalók
  • 2 adag sómen tészta
  • 1+1 teásanál szezámolaj
  • 2 tojás
  • 3 ek szójaszósz
  • 2 ek + 2 tk cukor
  • 3 ek rizsecet
  • 5 ek dashi alaplé
  • 1 tk japán mustár (én erős angol mustárt használtam)
  • 10 dkg vékony csíkra szelt sonka
  • negyed kígyóuborka
  • 1 kisebb sárgarépa
  • 2 káposztalevél, kisebb darabokra vágva

Elkészítés

A sómen tésztát főzzük 3 percig lobogó vízben, majd hűtsük ki teljesen hideg folyóvíz alatt. A zöldségeket vágjuk fel julienn-re, vagyis nagyon vékony, gyufa nagyságú csíkokra. A két tojást üssük fel, tegyünk bele 2 tk cukrot és egy kanál szezámolajon két részletben süssünk belőle két nagyon vékony omlett-korongot, majd ezeket vágjuk fel szintén vékony csíkokra. A szószhoz keverjük össze a hozzávalókat: a szójaszószt, a cukrot, a rizsecetet, a dashi-t és a mustárt. Ha minden kész tálalhatjuk is: tegyünk mélyebb tálkákba egy-egy adag sómen tésztát, öntsük rá a szószt, majd tegyünk a tálba zöldségeket, meg sonka- és tojáscsíkokat is (a vegetáriánusok ezeket elhagyhatják).

Megjegyzés: én most kihagytam a káposztát és a sárgarépát, és a sonka-uborka-tojás párosítás is bőven elég volt.


Jó étvágyat! :)

Megjegyzések