Ganmodoki, a sült tofu golyó

Megtaláltam végre a legolcsóbb szupermarketet Kiotóban is, anno, pár éve Oszakában csak ebbe jártunk. Mivel kaptam 50 yenért nagy tofut, ezért a hétvégén kipróbáltam egy olyan receptet, amit obanzai keresése közben találtam. Az obanzai megnevezés hagyományos kiotói ételeket takar, amik most nagyon népszerűek lettek. Általában sült vagy párolt zöldség és hús, esetleg tofu. A ganmodoki is egy ilyen obanzai, nagyon egyszerű elkészíteni, egészséges és még finom is!



Recept

Ganmodoki többféle ízesítésben

Hozzávalók
  • 1 félkemény tofu (japánul momen tofu)
  • 2-2 ek liszt
  • 1 tonhal konzerv
  • kevés gyömbér
  • 5 dkg felvágott (bármilyen)
  • újhagyma vékony karikákra vágva
  • majonéz
  • okonomiyaki szósz (recept itt)
  • só, bors
  • olaj a sütéshez

Elkészítés

A tofuról jól lecsepegtetjük a vizet, betekerjük egy konyharuhába, ráteszünk egy-két konzervet, hogy minden nedvesség kijöjjön belőle. Utána kettévágjuk és egy-egy tálba tesszük, egy villával pürésre törjük, sózzuk, borsozzuk. Az egyik tálba belekeverjük a lecsöpögtetett tonhalat, a másikba az apróra vágott felvágottat és a gyömbért. Én most pácolt gyömbért használtam, amit Magyarországon az ázsiai élelmiszer boltokban lehet beszerezni, de ha sima gyömbért reszelünk bele az is teljesen jó. Mindkét tálba mehet kb. 2 ek liszt (vagy több is, attól függ milyen állagú a tofu), a lényeg, hogy egy közepesen kemény masszát kapjunk, amit tudunk a kezünkkel formázni.

Készítsünk 2 cm átmérőjű golyókat és forró bő olajban süssük ezeket aranybarnára. Tálalásnál tegyünk melléjük újhagymát, majonézt és okonomiyaki szószt. Obento-ba is nagyon jó, egy kis pácolt jégcsapretekkel (takuan)!



Megjegyzés: én egy olyan receptet használtam, ami nem írta a só, bors fűszerezést, de mivel a tofunak alapvetően semmi íze nincs, ezért úgy éreztem nagyon hiányzik belőle. Azért is isteni ez a recept, mert lehet bele tenni egyéb finomságokat is: fekete szezámmagot, hagymát, fokhagymát, garnélát, shiso levelet, zöld fűszereket, szinte bármit, amit éppen otthon találunk!

Jó étvágyat! :)

Megjegyzések